Sklep z koszulkami RETROAGE!!! Kupując koszulkę pomagasz opłacić serwer!
koszulki
Marauder
Wpisał Axi0maT   
sobota, 30 lipca 2011 07:27
Marauder baner

Marauder to podręcznikowy koleś od brudnej roboty. Nie zadaje zbędnych pytań, tylko zabiera się do pracy od razu po otrzymaniu zlecenia. Tym razem przyjdzie mu jednak wykonać najtrudniejszą z misji. Nie podjął się jej nawet sam Boba Fett , który zarzekał się, że nie trzęsie dupy, a ma po prostu inny kontrakt... na jakiegoś sokoła czy coś. Przerzucił się cienias na ornitologie? Nieważne, bo Marauder ma teraz inne zmartwienie – zgodnie z informacjami, które otrzymał od jakiegoś wojskowego z gwiazdkami nie mieszczącymi się na jego pagonach wynika, że na obrzeżach galaktyki pojawiła się obca cywilizacja. Zamiary kosmitów są jasne – eksterminacja ludzkości. Główny bohater musi przedostać się do obcych baz wybudowanych w różnych zakątkach okolicznych systemów gwiezdnych i za pomocą tajnej technologii pod nazwą Atari 2600 przeprowadzić działania dywersyjne.


Recenzja


Każda z budowli wrogich cywilizacji składa się z sześciu sektorów ułożonych w niekończący się labirynt (na zasadzie Pac-Mana, wchodząc z lewej wychodzisz z prawej). Gdzieś w sercu bazy w jednym z pomieszczeń znajduje się ukryte centrum dowodzenia, które należy zniszczyć. Cały problem w tym, że w momencie kiedy tylko Marauder postawi nogę na terenie obcych instalacji militarnych, aktywowany zostaje system ochronny. Wnętrze bazy zabezpieczone zostało przez oddziały robotów, które za wszelką cenę starają się ukatrupić intruza. Ten moment to Twoja chwila chwały – wkraczasz do akcji drogi graczu.

Jak nietrudno się domyśleć, Marauder to klasyczny shooter z elementami prostej labiryntówki. Włócząc się po bazie tłuczemy w roboty z jednostrzałowego (!!!) gnata i staramy się odnaleźć cel naszej misji. Im prędzej do niego dotrzemy tym więcej punktów otrzymujemy. Następnie trafiamy do kolejnej bazy, która różni się od poprzedniej układem pomieszczeń i liczbą wrogów. Od czasu do czasu jeśli dopisze nam szczęście znajdziemy pancerz ochraniający chwilowo przed wrogami. Rzec by można, że opisywana gra to klasyczny standard początku lat 80tych. Czym się jednak Marauder wyróżnia spośród innych gier na konsolę Atari 2600? Co sprawiło, że zwróciłem na niego uwagę? Po za aspektem czysto kolekcjonerskim (gra jest bardzo rzadko spotykana), ewenementem jest ograniczony zakres widoczności. Otóż penetrując kolejne korytarze i pomieszczenia wrogiej bazy nie widzimy, co znajduje się za ścianami. Dopiero kiedy wychylimy się zza muru zobaczymy co się za nim znajduje. Jak sięgam pamięcią to nie mogę sobie przypomnieć w grach video tak prostego ale jakże trafionego pomysłu!

Marauder tak jak i inne gry na konsoli Atari 2600 posiada kilka poziomów trudności do wyboru. Różnią się one zasadniczo szybkością przemieszczania się robotów po bazie. Pierwsze dwa to kaszka z mleczkiem nawet dla początkujących graczy. Trzeci stanowi prawdziwe wyzwanie, a czwarty pozostaje domeną masochistów.

Oprawa graficzna w Marauder jest dość toporna nawet jak na standardy Atari 2600. Kanciasta, bardziej schematyczna niż ciesząca oko. Kolorowe ściany, bohater i robociki muszą nam wystarczyć – na dopełnienie reszty jak zwykle skazana jest nasza wyobraźnia podsycona obrazkiem z kartridża z grą.

Muzyki oczywiście brak, dźwięki ograniczają się do strzelania i buczenia w stosownych sytuacjach, ale czy ktoś oczekuje więcej od Atari 2600?

Marauder to gra jakich wiele w początkowej fazie ewolucji gier elektronicznych. Z punktu technicznego wyróżnia się w zasadzie tylko ciekawym podejściem do ograniczonej widoczności na planszy. Mimo schematycznej rozgrywki może się podobać szczególnie na wyższych poziomach trudności i przykuć na kilka minut dłużej do joysticka. Niestety ze względu na stosunkowo wysoką cenę, produkt raczej nie znajdzie zbyt wielu chętnych.


Zdjęcia/Skany



Zdjęcia/skany: Axi0maT



Marauder

 

Marauder [PAL] CART








Informacje



Także na: -
Wydawca: Tiger Electronic Toys, Inc.
Producent: Tigervision
Gatunek: Action>>Shooter
Liczba graczy: 1
Ograniczenia wiekowe: brak danych
Data wydania: 1982

Poprawiony: piątek, 28 marca 2014 11:19
 
0
0
HOT!
Zaloguj się aby oceniać gry.

Komentarze  

 
#1 emde 2011-07-30 21:43
Ach, te artworki z cartridge'a... Pamiętam ten zawód kiedy jako dzieciak wybrałem sobie na giełdzie elektronicznej gierki do świeżo zakupionego game boya. Gameplay sam w sobie nie wyglądał już tak soczyście jak naładowane kolorami i akcją okładki gier. Te rysunki kazały mi to kupić!

Gry nie znam, wygląda smacznie. Dobra recka; Axi0mat jak zwykle zwięzły, ale nigdy sztampowy.
 
 
#2 Baieros 2011-07-30 21:48
Jestem prawie pewien, że jak kiedyś zrobią reedycje gry to historyjka którą wymyślił Axio trafi do manuala jeśli Lucas się zgodzi, a jak nie to zamiast Bobba będzie Bob fetysz. Też piknie.
Dobra recka, fajnie się czyta, gra brzmi nawet ciekawie jednak jak mówisz, że ciężko na nią trafić to zagram dopiero jak znajdę ją na wysypisku.
 

Zaloguj

Aktualnie online

Brak

Kalendarz imprez

Poprzedni miesiąc Sierpień 2019 Następny miesiąc
P W Ś C P S N
week 31 1 2 3 4
week 32 5 6 7 8 9 10 11
week 33 12 13 14 15 16 17 18
week 34 19 20 21 22 23 24 25
week 35 26 27 28 29 30 31

Ostatnio komentowane


© 2006-2019 Retroage Wszystkie prawa zastrzeżone.
Materiały graficzne prezentowane na łamach www.retroage.net należą do odpowiednich im twórców i zostały użyte w celach informacyjnych.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.
 
Game Boy Forever - Portal polskiej sceny Game Boy Atari Online - strona polskiej społeczności miłośników komputerów Atari / polish Atarians community website Mario City - wszystko o Mario!!! EMU-NES PL... wszystko o legendarnych konsolach NES / Famicom / Pegasus Amiga - Polski Portal Amigowy strefaPSX-wszystko o PlayStation i nie tylko Wiadomości ze świata Niebieskich RetroKomp / LOAD:ERROR:2013 DKiG Dawne Komputery i Gry - O imprezie RPG Maker - Zasoby, Gry, Porady i Skrypty - Tsukuru Archive Fighting Korner... o biciu po mordach GrajPoPolsku - portal autorskich spolszczeń gier i gamehackingu MWRC - Wszystko o serii Resident Evil squarezone.pl final fantasy, chrono cross, chrono trigger Ogród Balamb - spolszczenie Final Fantasy VIII na PC i PlayStation Mazemod is a web radio dedicated to amiga & tracker music culture streaming various styles of computer electronic music from the demoscene & computer art subculture. XboxArcade - Najszybciej rozwijające się forum o konsolach Xbox w Polsce! Stare Komputery - Strona z licznymi informatycznymi eksponatami EXEC - MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA